| AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' | |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 08:21 | |
| My health put me on the path to a Bafang BBS02 mid drive motor. Here begins the journey. I decided on two 48V ‘Dolphin’ batteries. A 3mm shelf sits neatly over the ‘transmission tunnel’ in the centre of the A4 and is held in place by 4 ‘rivnuts’. Ma santé m'a mis sur la voie d'un moteur Bafang BBS02 à entraînement central. Ici commence le voyage. Je me suis décidé pour deux batteries 48V "Dolphin". Une étagère de 3 mm se trouve au-dessus du "tunnel de transmission" au centre de l'A4 et est maintenue en place par quatre "écrous". The battery bracket is screwed into the spare (front) seat mounting point threads this also holds the red lever for the rear parking disk brake. The batteries are switched with a 30A DPDT NKK S823D mounted in the centre of the brake bracket. The switch works well and is only used when both batteries are turned off. Le support de la batterie est vissé dans le filetage du point de fixation du siège de secours (avant) ; il maintient également le levier rouge du frein à disque de stationnement arrière. Les batteries sont commutées avec un DPDT NKK S823D de 30A monté au centre du support de frein. L'interrupteur fonctionne bien et n'est utilisé que lorsque les deux batteries sont éteintes.
Dernière édition par Low Rider le Jeu 22 Oct 2020, 06:31, édité 1 fois |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 09:04 | |
| Bafang BBS02 Q factor comparison. I could not install the motor on the boom in the desired position due to the increased Q factor of the motor compared to the standard Alligt bottom bracket. The small distance between the front wheel wells would have caused the pedals to strike the sides of the A4’s shell. Bafang BBS02 Comparaison des facteurs Q. Je n'ai pas pu installer le moteur sur la flèche dans la position souhaitée en raison du facteur Q plus élevé du moteur par rapport au pédalier Alligt standard. La faible distance entre les passages de roue avant aurait fait que les pédales auraient heurté les côtés de la coque du A4.
Dernière édition par Low Rider le Jeu 22 Oct 2020, 12:09, édité 1 fois |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 09:23 | |
| BBS02 mounted forward, Dicta freewheel To move the motor further toward the nosecone I needed to invest in the following items. Dicta Freewheel, triple chain wheel 32,48,48 eclipsebikes.com Pedal cranks (to attach to the freewheel ‘jackshaft’) Pedal taps (to create a 155mm length) L&R 9/16, 20TPI chainreactioncycles.com Spindle, Shimano UN55 Square taper BB 68x115mm chainreactioncycles.com Bottom bracket and clamps for jackshaft akkurad.com Of course, as in all things…there appears a small problem… I removed the inner chainring from the Dicta freewheel and doubled the spacers between the remaining 2 chainrings on the freewheel. This was to get a straight chain line from the pedals to the standard Bafang motor chainring. I couldn’t get a correct alignment so I purchased a Lekkie ‘Bling Ring’. This brought the chain back into line. BBS02 monté à l'avant, Dicta en roue libre Pour faire avancer le moteur vers le nez, j'ai dû investir dans les éléments suivants. Roue libre Dicta, roue à triple chaîne 32,48,48 eclipsebikes.com Manivelles de pédalier (à fixer sur le "jackshaft" de la roue libre) Pédales (pour créer une longueur de 155 mm) L&R 9/16, 20TPI chainreactioncycles.com Broche, Shimano UN55 Cône carré BB 68x115mm chainreactioncycles.com Boîte de pédalier et pinces pour arbre de transmission akkurad.com Bien sûr, comme dans toute chose... il semble qu'il y ait un petit problème... J'ai retiré le plateau intérieur de la roue libre Dicta et doublé les entretoises entre les 2 autres plateaux de la roue libre. Ceci afin d'obtenir une ligne de chaîne droite entre les pédales et le plateau standard du moteur Bafang. Je ne pouvais pas obtenir un alignement correct, alors j'ai acheté un Lekkie "Bling Ring". Cela a permis de remettre la chaîne en ligne. Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite) |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 09:29 | |
| BBS02 external PAS and thermometer install Then I realised the Bafang PAS sensor needed movement of the motor shaft to work. So I used a 24 pole PAS pickup (from ebikes.ca Grin Technologies) on the left side pedal crank. I made up a cable and patched into the motor’s controller to bypass the internal PAS sensor. The crank boss required grinding so I could squeeze in the new PAS sensor. Installation d'un PAS et d'un thermomètre externe BBS02 Puis j'ai réalisé que le capteur Bafang PAS avait besoin d'un mouvement de l'arbre moteur pour fonctionner. J'ai donc utilisé un pick-up PAS à 24 pôles (de ebikes.ca Grin Technologies) sur la manivelle de pédalier gauche. J'ai fabriqué un câble et l'ai raccordé au contrôleur du moteur pour contourner le capteur PAS interne. La manivelle a dû être rectifiée pour que je puisse insérer le nouveau capteur PAS. At the same time I inserted a temperature sensor (see temperature probe at bottom of picture). The probe was stuck in place using silicon. It feeds to the thermostat (see in subsequent post on my 12V system). En même temps, j'ai inséré un capteur de température (voir la sonde de température en bas de l'image). La sonde a été collée en place à l'aide de silicone. Elle alimente le thermostat (voir dans le post suivant sur mon système 12V). |
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claymore Posteur d'or
Messages : 703 Âge : 42 Localisation : Montagne noire VPH : Challenge Seiran 26x26 avec assistance électrique, vélo droit veltopé cargo / enfant Date d'inscription : 21/08/2006
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 09:42 | |
| super le montage L'interrupteur permet de choisir la batterie sur laquelle tu roules ou est-ce qu'elles sont connectées en parallèle ? J'imagine que ce n'étais pas possible d'installer un moteur moyeu sur la roue arrière ? --- great assembly The switch allows you to choose the battery you are riding on or are they connected in parallel? I guess it wasn't possible to install a hub motor on the rear wheel? |
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zapilon Accro du forum
Messages : 6892 Âge : 88 Localisation : Flandre F VPH : VK2, A4-AE Schlumpfé, Scorpion FS 26 AE Date d'inscription : 07/09/2007
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 10:00 | |
| " I could not install the motor on the boom in the desired position due to the increased Q factor of the motor "
J'ai lu sur ce forum (post en 2015 expérience Magnum) que Cycles JV pouvait te fournir un support de pédalier spécial Bafang qui permettait de centrer le pédalage dans un VM |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 10:49 | |
| Claymore, The switch is to swap between 48V batteries when one becomes depleted (I don't run them in parallel). I thought a rear hub motor would not be as 'stealthy' as a small hub with a cassette. Also, Australian law (25kmh max assist PAS and 6kmh max throttle) make things interesting.
Claymore, l'interrupteur permet de passer d'une batterie 48V à une autre lorsque l'une d'entre elles est déchargée (je ne les fais pas fonctionner en parallèle). Je pensais qu'un moteur à moyeu arrière ne serait pas aussi "furtif" qu'un petit moyeu avec une cassette. De plus, la loi australienne (25 km/h maxi en assistance PAS et 6 km/h maxi en accélérateur) rend les choses intéressantes. |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 10:57 | |
| Zap, I was not able to source that aluminium bottom bracket from Cycles JV (it did look beautiful and would have saved me much work).
Je n'ai pas pu me procurer ce pédalier en aluminium auprès de Cycles JV (il était très beau et m'aurait permis d'économiser beaucoup de travail). |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 11:05 | |
| Motor cooling fan and bracket I decided on a Sunon 12V Maglev bearing type measuring (80x80x25mm). It is activated by a thermostat (model ‘XH-W1308’ for less than $5). To ensure that the fan was aligned centrally on the asymmetrical motor, the bracket is comprised of 3 sheets riveted together with a 10mm tube cut to fit between the bottom bracket ‘wings’ so that they do not crush when the bot is tightened. (The ‘wings’ are where a front derailleur would normally be fitted). Ventilateur de refroidissement du moteur et support Je me suis décidé pour un palier Sunon 12V Maglev de type mesurant (80x80x25mm). Il est activé par un thermostat (modèle "XH-W1308" pour moins de 5 $). Pour garantir que le ventilateur soit aligné au centre du moteur asymétrique, le support est composé de 3 feuilles rivetées ensemble et d'un tube de 10 mm coupé pour s'adapter entre les "ailes" du support inférieur afin qu'elles ne s'écrasent pas lorsque le robot est serré. (Les "ailes" sont les endroits où un dérailleur avant serait normalement monté).
Dernière édition par Low Rider le Mer 21 Oct 2020, 14:23, édité 1 fois |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 11:30 | |
| The bracket which houses the fan’s thermostat and indicator warning light LEDs. Le support qui abrite le thermostat du ventilateur et les voyants lumineux d'avertissement. Also in the picture are the 3D printed pedal weights from David Hembrow at dutchbikebits.com (thankyou David). These weights cause the pedals to always be vertical when you remove your feet. La photo montre également les poids de pédale imprimés en 3D de David Hembrow sur dutchbikebits.com (merci David). Ces poids font que les pédales sont toujours verticales lorsque vous retirez vos pieds. LEDs are red for left and green for right as per maritime use. Each LED has a current limiting resistor. The small blue object is a piezo speaker for the indicators (wrapped in blue foam as a temporary attenuator as the noise is piercing without it!). Les LED sont rouges pour la gauche et vertes pour la droite selon l'usage maritime. Chaque LED est dotée d'une résistance de limitation de courant. Le petit objet bleu est un haut-parleur piézo pour les indicateurs (enveloppé dans de la mousse bleue comme atténuateur temporaire car le bruit perce sans lui !) |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 21 Oct 2020, 11:35 | |
| Eggrider display bracket I replaced the bulky Bafang C961 display with a tiny EggRider. This little piece of technology is connected via Bluetooth LTE to my phone and means I can easily program any motor controller function. It also records statistics of all rides and is a great analytical tool for the performance of both rider and machine. The original Alligt light bracket is riveted to a strip of aluminium which is riveted to the tiller. J'ai remplacé l'encombrant écran Bafang C961 par un petit EggRider. Ce petit bijou de technologie est connecté à mon téléphone par Bluetooth LTE et me permet de programmer facilement n'importe quelle fonction du contrôleur de moteur. Il enregistre également les statistiques de toutes les courses et constitue un excellent outil d'analyse des performances du pilote et de la machine. Le support de lampe Alligt d'origine est riveté à une bande d'aluminium qui est rivetée au timon. Support d'affichage de l'œuf Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite) |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Bafang BBS02 fixation de l'accélérateur pour l'Alleweder A4 'Koala' Jeu 22 Oct 2020, 15:52 | |
| The BBS02 exhibited a habit of 'PAS taking priority over throttle'. When I used the throttle a small movement of the pedals would cause the throttle to cut out. There is a fix for this situation which involves some delicate work on the fine controller wires inside the case. Some of the potting mix must be carefully dug away with a small screwdriver. Afterwards, there is still room to fill the gap with silicon. Here is the link https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=93977&sid=6066152c082a5a89db15b939ce437712 and below (circled) is my addition which makes my motor much easier to live with. It is a small heat shrink covered item containing 1 transistor and 1 resistor so takes up very little space. I'm glad I did it. Le BBS02 avait l'habitude de faire passer le PAS avant l'accélérateur. Lorsque j'utilisais l'accélérateur, un petit mouvement des pédales provoquait une coupure de l'accélérateur. Il existe une solution à cette situation qui implique un travail délicat sur les fils fins du contrôleur à l'intérieur du boîtier. Une partie du mélange de mise en pot doit être soigneusement retirée à l'aide d'un petit tournevis. Ensuite, il reste de la place pour remplir l'espace avec du silicium. Voici le lien https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=93977&sid=6066152c082a5a89db15b939ce437712 et en dessous (encerclé) mon ajout qui rend mon moteur beaucoup plus facile à vivre. Il s'agit d'un petit article recouvert d'une housse thermorétractable contenant 1 transistor et 1 résistance et qui prend donc très peu de place. Je suis content de l'avoir fait. |
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Snickers Accro du forum
Messages : 2025 Âge : 52 Localisation : Allemagne (Hanovre) VPH : HPV StreetMachine GT (AE); Steetmachine GTE sans AE ; E-Alleweder A3 Date d'inscription : 01/08/2007
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Lun 26 Oct 2020, 22:33 | |
| - Low Rider a écrit:
BBS02 monté à l'avant, Dicta en roue libre Pour faire avancer le moteur vers le nez, j'ai dû investir dans les éléments suivants.
Bien sûr, comme dans toute chose... il semble qu'il y ait un petit problème... J'ai retiré le plateau intérieur de la roue libre Dicta et doublé les entretoises entre les 2 autres plateaux de la roue libre. Ceci afin d'obtenir une ligne de chaîne droite entre les pédales et le plateau standard du moteur Bafang. Je ne pouvais pas obtenir un alignement correct, alors j'ai acheté un Lekkie "Bling Ring". Cela a permis de remettre la chaîne en ligne.
J'aurai plutôt entrainé l'axe de pédalier du bafang avec la chaine du pédalier. Sur mon A3 le BBS02 est monté à la place du pédalier mais pour les pédales et la ligne de chaine, il a fallu adapter. |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mar 27 Oct 2020, 02:49 | |
| Can you please post pictures of your A3 Bafang setup so I can get a better idea of what you did?
Pouvez-vous poster des photos de votre installation A3 Bafang afin que je puisse me faire une meilleure idée de ce que vous avez fait ? |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 28 Oct 2020, 08:15 | |
| Jean, this is probably the offset bracket you remembered. I tried to get one. Jean, c'est probablement la parenthèse de décalage dont vous vous êtes souvenu. J'ai essayé d'en obtenir une. |
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tibeau Posteur d'argent
Messages : 424 Âge : 40 Localisation : Maintenon VPH : Bacchetta Corsa, Azub Twin, Optima Hopper customisé, puzzle A4 construit et électrifié, Différents VD, ex Ice QNT, en recherche de futur 2 roues Date d'inscription : 12/11/2016
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 28 Oct 2020, 09:11 | |
| Hello Low Rider, Thanks for posting about your A4, I love the improvement you did! Regarding the offset bracket, did you try to send an email to velomobiel.nl (info@velomobiel.nl)? Even if it is not on their website, they sell it. At least they did last year when I purchased one for my A4. If feel like the offset is not perfect, there is still a few mm less on the right side than on the left one, but it does the job! Have a good day (or night for you!)
Bonjour Low Rider, Merci de nous tenir informé de ce que tu fais sur ton A4, j'adore les modifications que tu as apporté. Pour le décalage de l'axe de pédalier, as tu essayé d'envoyer un email à Velomobiel.nl? Même si ce n'est pas sur leur site, ils en vendent, ou au moins ils en vendaient l'an dernier quand j'en ai acheté un pour mon A4. J'ai l'impression que le décalage n'est pas parfait, il y a toujours quelques mm en moins sur le coté droit que gauche, mais ca fonctionne bien. Bonne journée (ou bonne nuit pour toi !)
Thibault
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 28 Oct 2020, 10:00 | |
| Hello Thibault, Are you the owner of this machine? If so I have questions...I will email velomobiel.nl to see if they still have them. If so, I can reduce weight from the A4 and also bring the centre of gravity back to something like normal. During the last few years I have chased all velomobile / velomobiel leads to gather as much information as I can before making changes. Bonjour Thibault, Êtes-vous le propriétaire de cette machine ? Si oui, j'ai des questions... Je vais envoyer un e-mail à velomobiel.nl pour voir s'ils les ont encore. Si c'est le cas, je peux réduire le poids de l'A4 et aussi ramener le centre de gravité à quelque chose de normal. Au cours des dernières années, j'ai suivi toutes les pistes de vélomobiles / vélomobiel pour rassembler le plus d'informations possible avant de faire des changements. Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite) |
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tibeau Posteur d'argent
Messages : 424 Âge : 40 Localisation : Maintenon VPH : Bacchetta Corsa, Azub Twin, Optima Hopper customisé, puzzle A4 construit et électrifié, Différents VD, ex Ice QNT, en recherche de futur 2 roues Date d'inscription : 12/11/2016
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Mer 28 Oct 2020, 12:07 | |
| Nope! Mine is presented here, if you scroll down a bit you'll see a picture of it. I have a 30Wc solar panel, and a Bafang BBS02 drive, not a motor in the wheel. Non, le mien est présenté ici, si vous descendez un peu, vous en verrez une photo. J'ai un panneau de 30Wc et un bafang BBS02, pas un moteur roue. |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Jeu 05 Nov 2020, 05:58 | |
| Thanks Thibault, velomobiel.nl are sending me the Bafang offset bracket and a pair of the stiff red springs for the front suspension. If the plastic nose takes a little longer to arrive I can reposition the motor to a central location and beef up the suspension to compensate for the weight. Then the electrics from the nose can relocate back to the shell, the fan will have to be mounted in front of the motor (because of the derailleur mount on the new bracket), and, and, ... There will be a weight saving from the loss of the motor chain and freewheel; and I will make use of Jean's idea of the sliding pulley for better chain alignment when a second chainring is mounted with the Lekkie 42T that is already on the motor. My standard gearing is 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30 (Hyperglide HG) and I'm thinking of making the second chainring a 52T. Any thoughts on the chainring size? I don't think the BBS02 can handle much smaller than 42T and as we also have flat roads as well as hills maybe a 52T could be fun.
Merci Thibault, velomobiel.nl m'envoie le support de déport Bafang et une paire de ressorts rouges rigides pour la suspension avant. Si le nez en plastique met un peu plus de temps à arriver, je peux repositionner le moteur à un endroit central et renforcer la suspension pour compenser le poids. Ensuite, les éléments électriques du nez peuvent être replacés sur la coque, le ventilateur devra être monté à l'avant du moteur (en raison de la fixation du dérailleur sur le nouveau support), et, et, ... Il y aura un gain de poids grâce à la perte de la chaîne du moteur et de la roue libre ; et je vais utiliser l'idée de Jean de la poulie coulissante pour un meilleur alignement de la chaîne quand un deuxième plateau est monté avec le Lekkie 42T qui est déjà sur le moteur. Mon engrenage standard est le 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30 (Hyperglide HG) et je pense faire du second plateau un 52T. Des idées sur la taille du plateau ? Je ne pense pas que le BBS02 puisse supporter une taille inférieure à 42T et comme nous avons aussi des routes plates et des collines, peut-être qu'un 52T pourrait être amusant.
Traduit avec www.DeepL.com/Translator (version gratuite) |
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tibeau Posteur d'argent
Messages : 424 Âge : 40 Localisation : Maintenon VPH : Bacchetta Corsa, Azub Twin, Optima Hopper customisé, puzzle A4 construit et électrifié, Différents VD, ex Ice QNT, en recherche de futur 2 roues Date d'inscription : 12/11/2016
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Ven 06 Nov 2020, 18:05 | |
| Great, you will feel the difference with the offset piece! I also have the red spring, in my garage... never mounted them on the A4 yet. The classic one are ok for me up to now. I fear that the A4 will be noisier with more rigid suspension. But I might try one day, for now I never felt any danger having the classical springs.
Regarding the transmission I have a Dual Drive with 11-28 8 speed cassette if I remember well, and a 48T chainring. As I have the dual Drive, the amount of teeth doesn't really matter. With the lowest gear on the DD and the 28 speed I can climb most hills, and at high gear DD with 11 speed I can ride at 45/50km/h which is (much) more than enough for the use I have of my A4. (which mainly consist in replacing the car for trip that I make alone)
Super, vous sentirez la différence avec la pièce de compensation ! J'ai aussi le ressort rouge, dans mon garage... jamais encore monté sur l'A4. Les classiques me conviennent jusqu'à présent. Je crains que l'A4 soit plus bruyante avec une suspension plus rigide. Mais j'essaierai peut-être un jour, car pour l'instant je n'ai jamais ressenti le danger d'avoir les ressorts classiques.
En ce qui concerne la transmission, j'ai un Dual Drive avec une cassette 11-28 8 vitesses si je me souviens bien, et un plateau 48T. Comme j'ai le Dual Drive, le nombre de dents n'a pas vraiment d'importance. Avec le rapport le plus bas du DD et la pignon de 28, je peux gravir la plupart des collines, et avec le DD en rapport haut et le pignon à 11 , je peux rouler à 45/50km/h, ce qui est (beaucoup) plus que suffisant pour l'utilisation que j'ai de mon A4. (qui consiste principalement à remplacer la voiture pour les trajets que je fais seul) |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Dim 13 Déc 2020, 02:24 | |
| The offset bottom bracket has made so much difference in weight gain and also less clutter in the engine bay. Le pédalier décalé a fait une grande différence en termes de gain de poids et a également réduit l'encombrement dans le compartiment moteur. I removed the springs with great difficulty (before Theo at velomobile.nl advised me to lock the 2 nuts on the damper shaft, grip in a vase and use a nylon hammer against the stub axle to drift it out). In future I will be certain to use this technique. Upon removal, I discovered that the spring was the 'Soft' small red and long blue combination. This means that I have gone up 2 steps in spring stiffness; I can always buy the 'Standard' springs if required. J'ai retiré les ressorts avec beaucoup de difficulté (avant que Theo de velomobile.nl ne me conseille de bloquer les 2 écrous sur l'axe de l'amortisseur, de le saisir dans un vase et d'utiliser un marteau en nylon contre la fusée d'essieu pour le faire sortir). À l'avenir, je serai certain d'utiliser cette technique. Lors du démontage, j'ai découvert que le ressort était la combinaison "Soft", petite rouge et longue bleue. Cela signifie que j'ai augmenté la rigidité du ressort de deux niveaux ; je peux toujours acheter les ressorts "standard" si nécessaire. |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Dim 13 Déc 2020, 02:35 | |
| Does everyone experience the from brake cables binding in the floor grommets? Is there a remedy for this?
Les câbles de frein avant se bloquent-ils dans les œillets du plancher ? Existe-t-il un remède à ce problème ? |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Jeu 07 Jan 2021, 08:26 | |
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Low Rider ***
Messages : 173 Âge : 70 Localisation : Australie VPH : Alleweder A4-AE Date d'inscription : 19/03/2014
| Sujet: Re: AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' Dim 30 Mai 2021, 05:00 | |
| Mise à jour de la modification de la suspension. La différence entre les ressorts et les élastomères nouvellement installés est "la nuit et le jour". La conduite est plus douce, les virages plus stables et il y a aussi moins de balancement d'un côté à l'autre quand on pédale en ligne droite. Les élastomères sont ceux montés par ICE (Inspired Cycle Engineering) sur leurs trikes. J'ai utilisé une scie japonaise dozuki pour couper chaque élastomère à une longueur de 5mm plus longue que celle de l'ancien ressort (les élastomères se fixent). Puis j'ai enlevé l'amortisseur de friction de l'extrémité du piston en utilisant un tournevis fin pour le retirer. La pièce en nylon blanc (qui se trouve dans le bas du pied de fourche) est ensuite inversée avant l'assemblage. L'intérieur du pied de fourche et l'élastomère sont recouverts d'une fine couche de graisse 'Nulon L90'. La meilleure amélioration des performances et du confort jusqu'à présent.
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Suspension modification update. The difference between springs and the newly installed elastomers is 'night and day'. The ride is smoother, the cornering more stable and the there is also less wobbling from side to side when pedalling in a straight line. The elastomers are those fitted by ICE (Inspired Cycle Engineering) to their trikes. I used a Japanese dozuki 'pull saw' to trim each elastomer to a length of 5mm longer than the old spring length (the elastomers settle in). Then I removed the friction damper from the end of the piston using a thin screwdriver to lever it off. The white nylon piece (which sits in the bottom of the fork leg) is then inverted before assembly. The inside of the fork leg and the elastomer is covered with a thin film of 'Nulon L90' grease. The best performance and comfort upgrade so far. |
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| AE Bafang BBS02 pour l'Alleweder A4 de Low Rider 'Koala' | |
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